2024-02-16 12:00:00

Dan sigurnijeg interneta

Dan sigurnijeg interneta obilježava se u veljači s ciljem promicanja sigurnije i odgovornije uporabe digitalnih tehnologija i mobilnih uređaja, posebice među djecom i mladima.
 

Dan sigurnijeg interneta može se obilježiti radionicom na kojoj se analizira film koji su snimili učenici naše školske DraMeDrag pod nazivom #STOPcyberbullyingu.

RADIONICA #STOPcyberbullying.

Cilj: Kako prepoznati i reagirati na internetsko nasilje.

Trajanje: jedan školski sat

Uzrast: 5. – 8. razred

Pomagala: računalo, projektor i zvučnici, A3 papir, flomasteri

Učenici gledaju film na poveznici: https://youtu.be/KmZN3oFBKgc


Ivana Pivac Tadić, učiteljica HJ

Ishodi

identificirati pozitivno i negativno na društvenim mrežama istražiti što je cyberbullying procijeniti primjere cyberbullinga osmisliti kako se suprotstaviti syberbullingu osmisliti i planirati savjete za učenike

Ishodi međupredmetne teme IKT

ikt B.2.3. Učenik primjenjuje komunikacijska pravila u digitalnome okružju.

poznaje pravila uljudnoga ophođenja u digitalnome okružju         primjenjuje pravila ponašanja iz stvarnoga svijeta u virtualnome okružju svojim pozitivnim stavom i primjerenim ponašanjem utječe na druge

ikt A.2.3. Učenik se odgovorno i sigurno koristi programima i uređajima.

posjeduje osnovna znanja o tome kako zaštititi uređaje i datoteke te svoje i tuđe osobne podatke, razlučuje koje sadržaje ne smije dijeliti, prepoznaje neprihvatljive radnje u digitalnome okružju zna komu se može obratiti za pomoć zbog neželjenih sadržaja ili kontakata reagira na neprihvatljivo i uvredljivo ponašanje u digitalnome okružju na odgovoran način i prijavljuje ga, u problematičnoj situaciji traži pomoć odraslih odlučuje ne sudjelovati u aktivnostima koje potiču govor mržnje i diskriminaciju, a uz pomoć i savjete odlučuje o oblikovanju svoga digitalnog identiteta pomaže vršnjacima u zaštiti od neželjenih sadržaja

AKTIVNOSTI:

Pomoću projektora prikazati različite komentare koji se mogu pronaći na društvenim mrežama. Nekoliko komentara potrebno je ispisati na papire i podijeliti ih učenicima koji će komentare raspodijeliti na poster koji je podijeljen na zelenu pozitivnu stranu i crvenu negativnu stranu. Nekoliko izjava učenici mogu usmeno obrazložiti i objasniti jesu li se susreli sa sličnima. Pitati učenike znaju li objasniti pojam cyberbullying, te im navesti primjere istoga kroz sljedeća objašnjenja pri čemu mogu dignuti ruku ako su se susreli s nekim od postupaka: širenje neugodnih informacija (istinitih ili lažnih) otvaranje grupe mržnje nedopušteno objavljivanje nečijih fotografija ili videa otvaranje lažnih profila širenje uvredljivih komentara krađa lozinke namjerno isključivanje osobe iz grupe uhođenje i uznemiravanje kreiranje uvredljivih sadržaja na internetu o vršnjacima (priče, slike…) Učenici gledaju film na poveznici: https://youtu.be/KmZN3oFBKgc Učenici će u parovima ispisati na papir negativne i suprotstavljene pozitivne opise likova te uz čitanje napisanog predložiti kako se suprotstaviti takvim komentarima. Neka opišu kako bi se oni ponašali kada bi im bio upućen sličan komentar ili kada bi vidjeli da je prema nekome drugome upućen neki oblik internetskog nasilja. Učenici će kombinirati izračene savjete i u skupini izraditi plakat na koji će napisati korake/savjete što poduzeti u slučaju cyberbullyinga na koji će uključiti i informacije kamo se obratiti: https://mup.gov.hr/online-prijave/online-prijava-zlostavljanja-djeteta-red-button/281667 https://redbutton.gov.hr/online-prijava/7 https://hrabritelefon.hr/hrabri-telefon-za-djecu/ https://csi.hr/hotline/  Plakate izložiti na vidljivo mjesto ostalim učenicima.

Ivana Pivac Tadić, učiteljica HJ


Osnovna škola Dragalić