2020-02-19 09:45:00

Montessori dan - Moje tijelo

Učenici 4. razreda su 19.2.2020. godine proveli još jedan Montessori dan, ovoga puta na temu Moje tijelo kojim su integrirali prirodu i društvo, hrvatski jezik i likovnu kulturu.

Olivera Galetić, učiteljica 4. razreda

Dan smo započeli igrom tišine Moja osjetila u kojoj smo opipom, mirisom, vidom, sluhom i okusom otkrivali skrivene predmete ispod pokrivača na sredini tepiha. U igri nam se pridružila i ravnateljica. Svaki učenik je u tišini promatrao učiteljicine pokrete i ponovio isto bez razgovora. 

Po završetku igre smo otkrili cilj igre tj. osvijestili što smo u tišini činili, kako i zašto, a sve u tihoj pratnji glazbe. Uvodnom pričom uvela sam učenike u glavni dio sata te ih upoznala kako se ljudi nisu mogli nekada liječiti jer nisu dovoljno poznavali ljudsko tijelo, a to upoznavanje trajalo je stoljećima. Montessori materijalom izrađenim na radionici demonstrirala sam glavne dijelove tijela pripovjedajući o funkciji svakog organa stavljajući ga na njegovo mjesto. Povezali smo stara i nova znanja te naučili koji organi pripadaju kojem sustavu. O spomenutim organima i njihovoj funkciji mogli su pročitati na istoimenim karticama koje sadrže podrobniji opis. Uslijedila je vježba u paru kojom su ponovili demonstraciju, razvrstali glavne od sporednih dijelova tijela, slagali sliku uz opis na kartici te čitali tekst iz udžbenika. Sve je bilo međusobno prožeto usmenim govorom i odgovaranjem na pitanja, čitanjem i zapisom u bilježnici. Sat likovne kulture je koreliran crtanjem organa na papire u boji, izrezivanjem, isticanjem rubne crte siluete čovjeka i plastificiranje crteža kako bi ih mogli često slagati unutar siluete. Nakon individualnog izlaganja i demonstracije naučenoga, dan smo završili zapisom plana ploče kojim smo uopćili svoja znanja.

Zanimljiv pristup obradi i obostrano zadovoljstvo pokazatelj su kako ovome treba pribjeći kada god je to moguće.


Osnovna škola Dragalić